fbpx

artykuły.tsl

Artykuły

Szukasz inspiracji? Czy może wartościowych treści dedykowanych rozwojowi w branży TSL?
Jesteś we właściwym miejscu. W artykułach na blogu znajdziesz dużo informacji poświęconych rozwojowi kompetencji, umiejętności oraz generowaniu większej wartości na rynku.

Pamiętaj zapisać się do newslettera, aby otrzymywać na bieżąco informacje o nowych artykułach, szkoleniach i wydarzeniach organizowanych przeze mnie.

5 Wskazówek dla liderów na 2020

Nowy rok przyniesie dużo zmian w Twojej firmie. Jestem przekonany, że będą to pozytywne zmiany. Zmiany w kierunku lepszego jutra. Jednakże i im trzeba pomóc. Sytuacja w Twojej branży, na rynku klientów, na rynku pracowników

Read More »

Masz gdzieś klientów – chcesz tylko zlecenie

Masz gdzieś klientów – chcesz tylko zlecenie. (Uwaga – język w artykule, może momentami być dość mocny) Jaka trasa? Stawka? Dorzuć 5 dych i jedziemy. Ok, przesyłam dane kierowcy. I wpadło zlecenie. Dobra, kolejny dobry

Read More »

Motywacja?

artykuł.motywacja Tyle dookoła mówi się o motywacji. Tyle się piszę. Tyle artykułów, publikacji, badań. A Ja dalej słyszę na spotkaniach z managerami i właścicielami firm jedno pytanie – ile mam im zapłacić, żeby im się

Read More »

Strategia – dla śmiertelników

Jak w prosty sposób podejść do tak złożonego zagadnienia jakim jest strategia? Chcesz czy nie działasz w oparciu o strategię – czyli o swego rodzaju plan na osiąganie określonych celów. To, że nie jest on

Read More »

Jak nie tracić klientów i zleceń w TSL?

Pamiętam jak w jednej firmie, gdzie byłem odpowiedzialny za dział handlowy zrobiłem audyt portfeli klientów u spedytorów i handlowców. Po niespełna dwutygodniowym weryfikowaniu tego co się dzieje oczom moim z niedowierzaniem ukazała się cyfra 30

Read More »

Jak rozwijać współpracę z klientami?

Chcesz szybko pozyskać rentownego klienta co nie? Taki wiesz, super klient, że weźmiesz słuchawkę, pogadasz 10 minut na telefonie, wyślesz ofertę i dostaniesz zlecenie z 2 kołami marży na nim. Zdecydowanie takich klientów chcesz co

Read More »

Nie chce Ci się? Sprawdź, co nie działa

Zanim przejdziemy do tego, co zrobić, aby się nakręcać lub chociaż próbować nakręcać do działania, najpierw weźmy na taśmę 3 okoliczności jakie często występują w firmach a mają przełożenie na to, jak się odkręcamy od

Read More »

Co tracisz gdy stawiasz na zyski zamiast na relacje?

Gdy wchodzą prawnicy kończy się biznes. Znacie to? Świat relacji biznesowych to złożony z dziesiątek czynników ekosystem, w którym mamy do czynienia z zarabianiem pieniędzy, ale również z relacjami miedzy ludźmi i emocjami. To świat,

Read More »

Jak sprzedawać usługi TSL w 2019 roku?

(Czas czytania: 1:30 min.) Na czym zależy Tobie najbardziej – na pozyskiwaniu nowych klientów, na sprzedaży obecnym czy może na zwiększeniu zysków? Co chciałbyś osiągnąć w 2019 roku w kontekście efektywności handlowej swojej firmy? Czy

Read More »

Po co budować relacje z ludźmi w transporcie i spedycji?

Sprzedaż w spedycji tym się charakteryzuje na tle innych branż, że jest oparta na relacjach międzyludzkich i biznesowych, które są o wiele ważniejsze od samych przeprowadzanych transakcji kupna-sprzedaży (oferta-zlecenie). Procesy sprzedażowe rozciągnięte są w czasie

Read More »

Co wyróżnia dobrego spedytora?

(Czas czytania 1:30 min) Co charakteryzuje dobrego spedytora? Czy umiejętności? Wiedza? Ukończone uczelnie czy kursy? Czy może staż pracy liczony w latach? Jakby przyjrzeć się głębiej to wszystkie z powyższych obszarów mają wpływ na to,

Read More »

JWDS #3 – Nie ubezpieczaj towarów

PRZEJDŹ DO FILMIKU NA YOUTUBE TUTAJ Jak Wybrać Dobrego Spedytora (fragment webinaru cz.3) – NIE UBEZPIECZAJ TOWARU, NIE UBEZPIECZAJ TOWARU, NIE UBEZPIECZAJ TOWARU. To może w końcu jak dziecko postąpisz na opak i go ubezpieczysz?! 

Read More »

Rekrutacja jednorożca. Oczekiwania wobec kandydatów

Kandydat ma być petardą. Ma robić robotę managera, ma robić robotę specjalisty, ma robić robotę handlową, ściągać pieniądze, pozyskiwać klientów, ich obsługiwać, wystawiać faktury i jeszcze, żeby w miarę trzymał się w budżecie. Jak tak

Read More »

Webinar – jak wybrać spedytora – zapraszam

Już 29 sierpnia o godzinie 13.00 będę prowadził webinar poświęcony firmom zajmującym się handlem zagranicznym, w którym będę wyjaśniał w szczegółowy sposób na co ważnego należy zwrócić uwagę i uwzględnić we współpracy z dostawcą usług

Read More »

Podcast – Wartościowanie relacji w biznesie

Z jednej perspektywy chcemy mieć dużo kontaktów, natomiast z drugiej nie wszystkie jesteśmy w stanie kontrolować z dobrą jakością – i mam tutaj na myśli portfele klientów, gdyż to one decydują o kondycji naszej firmy

Read More »

Jak wrócić do klienta i otrzymać zlecenie?

Jedną z najpotężniejszych technik sprzedażowych dających olbrzymie pieniądze dla firmy jest follow-up. Follow-up czyli wykonywanie czynności następującej po kluczowej czynności w całym procesie sprzedaży. Czyli np. wysłanie umowy po udanym spotkaniu. Wykonanie telefonu po wysłanej

Read More »

Na czym polega silne partnerstwo z klientem?

Część roboty już za Wami. Klient znaleziony. Oferta przedstawiona. Negocjacje za nami. Pierwsze zlecenie czy zamówienie zamknięte. Nawet wpływ za fakturkę się pojawił. Czyż nie jest nam wszystkim znajomy taki bieg wydarzeń i kolej rzeczy?

Read More »

Szklany sufit kariery – co z nim?

Dopada to każdego. Jednych trzyma chwilkę, inni mają przebłysk. Tych, którym siedzi to już od 6 miesięcy w głowie i nie chce puścić – czeka nieuniknione. A tych, których już rzeczy zaczynając wkurzać, u tych

Read More »

Czas ucieka i już nie wróci

Budowanie dróg w Japonii rozpatrywane jest 7 pokoleniami w przód. Sadzenie lasów w Polsce na co najmniej 100 lat do przodu. Perspektywa planów na naszą firmę rozpatrywana jest … Właśnie? Jak daleko patrzymy w przyszłość rozwoju i utrzymania

Read More »

4 Czynniki sukcesu i porażki nowej firmy

Rozważając rozpoczęcie nowej firmy, projektu czy inwestycji, bardzo często mocno wierzymy, iż uda nam się nim dobrze zarządzać a tym samym jeszcze mocniej wierzymy w sukces nasz i naszego biznesu. Jeżeli posiadamy wystarczające pokłady odwagi –

Read More »

Ewolucja firmy

Jeden z dobrze znanych nauczycieli, Sun Tzu już w V wieku PNE powiedział wyraźnie – „bitwa jest wygrana zanim się odbędzie”. Już wtedy jako wybitny strateg, perfekcyjnie planował strategie wojenne według szkoły planistycznej. Chociaż w

Read More »

Gdzie jesteśmy z planem?

Nie wiem czy istnieje inna forma w zarządzaniu ludźmi i prowadzeniu firmy niż ta oparta na wiarygodności i zaufaniu wobec swojego zespołu. Najważniejszym z perspektywy czasu wydaje się być wiedza na temat tego, jakie zadania team

Read More »

Administratorem danych na stronie jest
WARDIN CONSULTING
Siedziba: 81-367 Gdynia, ul. 10 Lutego / 108
NIP: 958-150-04-23 | REGON: 365 308 063
KRAJOWY REJESTR USŁUG SZKOLENIOWYCH: 2.22/00179/2019
Dane kontaktowe: szkolenia@dawidwardin.pl | Tel. 502 948 482
www.dawidwardin.pl

Warsztaty otwarte ze sprzedaży usług TSL
Warszawa / Katowice
Zapisz się już teraz - liczba miejsc ograniczona