
Przeklejacze
Przeklejacze – patotransport czy doskonały model biznesowy? Gardzą nimi. Nie szanują. Mówią, że to nie jest logistyka. Że co to ma wspólnego z transportem? Pff, przeklejacz. Do niczego innego się nie nadaje. Tylko z TIMO
Przeklejacze – patotransport czy doskonały model biznesowy? Gardzą nimi. Nie szanują. Mówią, że to nie jest logistyka. Że co to ma wspólnego z transportem? Pff, przeklejacz. Do niczego innego się nie nadaje. Tylko z TIMO
Do czego właściwie dążysz w relacjach z przewoźnikami? #NieMaAut Nie wiem ile lat publikuje już treści poświęcone rozwojowi relacji w branży na froncie spedytor-przewoźnik. Nie wiem. Ale w sumie to co robię i jak długo
Kilka miesięcy temu CEO jednej dużej firmy logistycznej zadzwonił do mnie w sprawie pewnego małego projektu szkoleniowego w swoim zespole. A dotyczył on poprawy relacji z kierowcami. Po naszej rozmowie … I kolejnej… Zabrałem się
Dziki transportu O wynikach i pracy w różnych kulturach firm transportu i spedycji Co kraj to obyczaj. Co firma to kultura zachowań. Co kultura to inne podejście do klientów, współpracowników, pracowników, szefostwa, kierowców, rynku, systemów
Czego nauczył nas 2020 rok? Czy tego, że wszystko zawsze jest stabilne? Że nic strasznego się nie może stać? Że skoro ostatnie 5 lat było okey, nie trzeba niczego zmieniać, niczego wdrażać, to koniec końców
To, co? Skoro potrzebuje powrotu, bo nie ma z czym wrócić, to jedziemy wtedy bez hamulców co nie? 0.8 e., 0.7 e,? Pff, 0.4 e. O! A z różnicy zrobimy sobie przycinkę – im większa
Znasz ten moment, gdy masz już wszystko ułożone i chodzi jak w zegarku co nie? Wszystkie dostawy dla tego czy innego klienta obsługuje firma Ryśka. Rysiek, niewielka firma, z miejscowości nikomu nieznanej ma 15 ciężarówek
Ostatnio na warsztacie otwartym w dość zaciętej dyskusji dwóch przewoźników zaczęło wymieniać się argumentami, czyja firma lepsza. Padło hasło na zasadzie „nasza firma jest 30 lat na rynku, więc co Ty synku możesz wiedzieć.” Dyskusja
4 Modele pracy z przewoźnikiem w oparciu o SRM i SOURCING Ostatnio dostrzegam coraz więcej różnych działań, które koncentrują się na poszukiwaniu przewoźników do współpracy. ZATRUDNIMY PRZEWOŹNIKÓW – głoszą billboardy, posty na facebookach, płatne promocje
Ciężko ocenić, w której branży występuje większa ilość profesjonalnych negocjatorów niż w transporcie i spedycji. Każdego dnia możliwości transportowe, stawki, terminy dostaw, terminy płatności i dziesiątki innych rzeczy podlegają negocjacjom. W jednych przypadkach praca ma
Czasami w firmach pojawią się managerowie, dyrektorzy, prezesi, leaderzy zespołów, których funkcja z założenia powinna opierać się na zarządzaniu. Zarządzaniu, czyli jakiejś formie planowania, motywacji ludzi, organizacji różnych rzeczy, wspieraniu zespołów no i oczywiście realizacji
Wycena a brak zlecenia Jednorożec transportowy gdzieś nam uciekł a oferta taka dobra. Przecież zakładaliśmy, że skoro zrobiliśmy tak dobrą wycenę, nad którą pracowaliśmy ładnych parę godzin, to przecież klient powinien się zreflektować i odpisać
Diabeł na Ciebie czeka w sądzie a kontrahenci, koledzy i właściciel firmy najpierw Ciebie dorwą w czyśćcu. Z czym najczęściej spedytorzy nawalają w swoich codziennych, zawalonych robotą obowiązkach. Wszystko jest dobrze do momentu, aż sprawa
Spedytorzy siedzący na homeoffice, auta na placach zdjęte z trasy. Stawki za transport na giełdach wołają o pomstę do nieba – jeżeli w ogóle idzie wyłapać cokolwiek. Statki w relacji Azja-Europa na kotwicach – z
Od ostatnich kilku lat wspieram aktywnie moich klientów. Nie tylko w sumie klientów – wspieram spedytorów, handlowców, dyspozytorów, managerów, właścicieli firm dając darmowe treści, sprawdzone metody, prowadząc webinary, szkolenia. Czasem nawet na duchu, gdy trzeba
Udało Ci się zauważyć, że pewne rzeczy robisz godzinami, z przyjemnością i nie potrzebujesz niczego poza wolnym czasem żeby się za nie zabrać? Kontaktujesz się z klientami, rozwiązujesz dla nich problemy, pomagasz załatwiać dokumenty, negocjujesz
Będzie dobrze – nic się nie martwcie. Spokojnie przeżyjemy jakoś to będzie. Nie takie kryzysy przechodziliśmy to i ten przejdziemy. U nas wszystko dobrze, póki co i nie przewidujemy spadków. Wyślemy ludzi na wolne. To
„600 e? 230 e? Poszło. Dla klientów liczy się tylko cena! Nie potrzebują nic innego! Są klienci, co tylko cena jest dla nich ważna! Nikt nie zapłaci Ci więcej! Nie ma szans!” To prawda. Gdy
Nowy rok przyniesie dużo zmian w Twojej firmie. Jestem przekonany, że będą to pozytywne zmiany. Zmiany w kierunku lepszego jutra. Jednakże i im trzeba pomóc. Sytuacja w Twojej branży, na rynku klientów, na rynku pracowników
Masz gdzieś klientów – chcesz tylko zlecenie. (Uwaga – język w artykule, może momentami być dość mocny) Jaka trasa? Stawka? Dorzuć 5 dych i jedziemy. Ok, przesyłam dane kierowcy. I wpadło zlecenie. Dobra, kolejny dobry
(Czas czytania: 7 minut) Spedytorka Kasia dołożyła 250 euro a handlowiec Bartek 50 euro. W czym tkwi różnica w dodawaniu marży do zleceń transportu? Dla celów tego artykułu skupiamy się wyłącznie na relacji klient – spedytor/przewoźnik,
artykuł.motywacja Dlaczego pchasz rzeczy do przodu? Albo i nie … Dlaczego mam robić dla dziada? A jak jesteś dziadem to czy Ty sam ze sobą byś wytrzymał? No co Ty przecież wszyscy pracują tylko dla
Jak w prosty sposób podejść do tak złożonego zagadnienia jakim jest strategia? Chcesz czy nie działasz w oparciu o strategię – czyli o swego rodzaju plan na osiąganie określonych celów. To, że nie jest on
Dwa słowa o negocjacjach z przewoźnikami. Ciśnij na cenę! Ciśnij! Dawaj go do podłogi! Co za dużo? Dawaj dalej – przecież pojedzie! Przecież nie ma ładunku na giełdzie a on stoi! Jasne tak, kiedyś odrobi
Pamiętam jak w jednej firmie, gdzie byłem odpowiedzialny za dział handlowy zrobiłem audyt portfeli klientów u spedytorów i handlowców. Po niespełna dwutygodniowym weryfikowaniu tego co się dzieje oczom moim z niedowierzaniem ukazała się cyfra 30
Wszystko takie proste. Natychmiastowa gratyfikacja. A jak coś nie idzie po myśli, to albo nie dla mnie albo temat za trudny. Za nudny. A w sumie oni wszyscy są głupi, że nas nie chcą. Przecież
Poniedziałek a w szczególności jego poranek to najlepszy dzień do tego, aby dobrze zaprojektować cały swój tydzień pod kątem działania. Bo przecież o tym jest mowa, jeżeli mówimy o motywacji. Potrzebujemy się zmotywować do podjęcia
Jesteś tak silny jak Twoje fuckupy w przewozach. Ale nie w samych przewozach, zleceniach czy kwestiach logistyki albo przepływu informacji czy dokumentów. Ale w tym, w jaki sposób sobie z nimi radzisz i na co
Relacje biznesowe, interpersonalne czy twarda oferta? Te wszystkie 3 obszary mają znaczenie. Ogromne. Dlaczego ludzie tak boją się wypowiedzieć, że cena a w szczególności całość twardych spisanych warunków oferty jest niesamowicie ważna przed rozpoczęciem współpracy
Zanim przejdziemy do tego, co zrobić, aby się nakręcać lub chociaż próbować nakręcać do działania, najpierw weźmy na taśmę 3 okoliczności jakie często występują w firmach a mają przełożenie na to, jak się odkręcamy od
Ostatnio na spotkaniu handlowym (gdzie omawialiśmy szkolenia sprzedażowe do działu handlowego w firmie) w jednej z firm spedycyjnych właściciel firmy zadał mi takie pytanie „Panie Dawidzie to niech mi Pan powie jak to jest z
Brak wiedzy merytorycznej, brak obycia biznesowego, brak płynności w posługiwaniu się podstawowymi technikami sprzedaży. Jak młody fachowiec w sprzedaży ma sobie poradzić w świecie starych wyjadaczy, którzy od lat siedzą na stanowiskach przedsiębiorców i managerów,
Gdy wchodzą prawnicy kończy się biznes. Znacie to? Świat relacji biznesowych to złożony z dziesiątek czynników ekosystem, w którym mamy do czynienia z zarabianiem pieniędzy, ale również z relacjami miedzy ludźmi i emocjami. To świat,
(Czas czytania: 1:30 min.) Na czym zależy Tobie najbardziej – na pozyskiwaniu nowych klientów, na sprzedaży obecnym czy może na zwiększeniu zysków? Co chciałbyś osiągnąć w 2019 roku w kontekście efektywności handlowej swojej firmy? Czy
Zaufanie w sprzedaży – czyli dlaczego klienci nie kupują – 16 obszarów budowania zaufania Niedawno na jednym szkolenio-wydarzeniu dość wypromowanej marki szkoleniowej ze sprzedaży, w którym miałem przyjemność uczestniczyć, trener wziął jedną osobę ze sceny
Sprzedaż w spedycji i transporcie tym się charakteryzuje na tle innych branż, że jest oparta na relacjach międzyludzkich i biznesowych, które są o wiele ważniejsze od samych przeprowadzanych transakcji kupna-sprzedaży (oferta na transport-> zlecenie ->
(czas czytania: 0:45 min) Pomóż klientom odejść. Pozyskać klienta trudno, a wiesz jak łatwo jest go stracić? Spedytorze – popełniaj regularnie poniższe błędy a będziesz tracić klientów hordami. Tak prosto jest pewnymi zaniedbaniami lub własną
If you think that when you are on a buyer’s side you rule, you are out of your mind in logistics industry. This is a place where just being a buyer doesn’t mean anything. When
(Czas czytania 1:30 min) Co charakteryzuje dobrego spedytora? Czy umiejętności? Wiedza? Ukończone uczelnie czy kursy? Czy może staż pracy liczony w latach? Jakby przyjrzeć się głębiej to wszystkie z powyższych obszarów mają wpływ na to,
Administratorem danych na stronie jest
WARDIN CONSULTING
Siedziba: ul. Grunwaldzka 347, 80-309 Gdańsk, piętro 12
NIP: 958-150-04-23 | REGON: 365 308 063
KRAJOWY REJESTR USŁUG SZKOLENIOWYCH: 2.22/00179/2019
Dane kontaktowe: szkolenia@dawidwardin.pl | Tel. 502 948 482
www.dawidwardin.pl